reklama 300 turistických cílů na jednom místě
e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Dolní Poohří oslavilo deset let

publikováno: 6.12.2021, kategorie: Turistika, autor: redakce

Sdílet: facebook twitter google+

Destinační agentura Dolní Poohří oslavila deset let své existence. Na galavečer do kadaňské Střelnice pozvala své partnery, příznivce i turisty a sportovce, kteří se účastní Ohřecké Osmičky. Právě tento turisticko-sportovní seriál pomohl v posledních dvou letech k narůstající oblibě regionu podél řeky Ohře.

Na slavnostním galavečeru odměnila agentura vítěze titulu Běžec Poohří, tedy sportovce, kteří zvládli uběhnout všem osm dílů sportovního seriálu v nejkratším čase, a také další pěší účastníky Ohřecké Osmičky. Nadační fond Volně dýchej, který pomáhá lidem s problémy dechu, na galavečeru převzal šek na více než 100 tisíc korun. Vybrali je mezi sebou na startovném právě účastníci Osmičky.

Čas byl také na bilancování uplynulých deseti let. „Vytiskli jsme u této příležitosti speciální brožuru, kde popisujeme, co všechno za těch deset let agentura dělala a dělá. Nakonec toho bylo na více než třicet stran.  Mám hlavně radost z toho, že ve většině z aktivit se pokračuje,“ říká ředitel Destinační agentury Dolní Poohří Ing. Lukáš Pichlík. Podle něj už si turisté na pojem „Dolní Poohří“ zvykli a začali objevovat jeho krásy. „Jsme takový vzorek pro každého, kdo chce ochutnat Českou republiku. Máme tu historii, moderní architekturu, víno, pivo, řeku i přírodní krásy. Kromě velké koncentrace hradů, zámků a historických královských měst k nám táhne pivní turismus, který je v rámci Česka ojedinělý,“ vysvětluje, na čem může agentura stavět.

Čemu se tedy destinační agentura věnuje? Jejím hlavním posláním je prezentovat region jak místním, tak turistům z Čech i zahraničí. Vydává řadu vlastních publikací s tipy na výlety včetně dětského Putování s Ohřinkou, organizuje certifikaci originálních výrobků a zážitků Poohří regionální produkt®, propaguje Cyklostezku Ohře, informuje o dění v Poohří v médiích i na sociálních sítích. „Jsem zastáncem osobního kontaktu, proto jezdíme hodně na veletrhy a s naším stánkem objíždíme slavnosti a akce v regionu,“ říká Lukáš Pichlík. V turistické sezóně pak nabízí agentura vlastní akce, na které zve veřejnost – zahájení turistické sezóny, prázdninový Den Ohře a v posledních dvou letech seriál Ohřecká Osmička, který si získal velkou popularitu. „Ve druhém ročníku se více než zdvojnásobil počet účastníků oproti prvnímu. Dovolím si proto říct, že Ohřecká Osmička naši agenturu nejvíc proslavila. Navázala se na ni velká komunita příznivců, která ji podporuje. Lidé vlastně dělají reklamu za nás,“ raduje se ředitel agentury. Přestože do obou ročníků zasáhly koronavirové restrikce, podařilo se celý seriál vždy zorganizovat. Lukáš Pichlík tomu proto věří i pro příští rok: „Ať už budou omezení jakákoliv, určitě to zvládneme a přichystáme osm nových tras. Snad se příští rok podaří i zahájení turistické sezóny na Šumburku, které už dva roky odkládáme.“ 

V roce 2022 by se měla uskutečnit také konference cestovního ruchu Stop and Stay, kterou agentura cílí na odbornou turistickou veřejnost. Poprvé by měla vycestovat mimo region Poohří. Chybět nebude ani červencový Den Ohře, který se příští rok stěhuje do Žatce.