e-region.cz - regionální internetový magazín pro volný čas

Profesionální řidiči kamionů i jejich rodiny se budou školit na autodromu

publikováno: 3.5.2021, kategorie: Zajímavosti, autor: Kateřina Táborská

Sdílet: facebook twitter google+

Být řidičem kamionu patří mezi časté dětské sny. Jak náročná i zajímavá práce to je, bude k vidění v sobotu 8. května na výcvikových plochách mosteckého polygonu. Pro své řidiče i jejich rodiny tam chystá celodenní školení a doprovodný program spediční firma PINC s.r.o. Přijít ale může každý, kdo přemýšlí nad tím, že práci řidiče kamionu vyzkouší.

Jízdy kamionů na polygonu budou probíhat po celou sobotu od 9 do 18 hodin. „Zveme všechny, které by práce řidiče kamionu zajímala. Mohou se seznámit s našimi auty, řidiči i s tím, jak firma funguje,“ říká majitel dopravní firmy Tomáš Pinc. Na místě budou panovat přísná protiepidemická opatření, a tak je nutné se předem ohlásit na telefonním čísle 778 090 665.

Firma se rozhodla spojit práci se zábavou a atraktivními zážitky – tedy povinné školení řidičů s doprovodným programem. Na polygon mohou přijít i partnerky řidičů, pro které je připraven oddělený program. „Chceme, aby si rodiny našich šoférů uvědomily, jak náročná je to práce. A zároveň je chceme naučit lépe se ve vlastních osobních autech mezi kamiony na silnici pohybovat. Mnoho řidičů si totiž neuvědomuje, že zastavit plně naložený kamion je přeci jen něco jiného než lehké osobní auto,“ vysvětluje manažer firmy Marek Malkus. Přestože pravidelná školení řidičů jsou povinná, mnoho firem v současné době na výdajích za ně šetří. „Touhle cestou jít nechceme. Kvalitní a spokojení řidiči jsou základem dopravní firmy,“ doplňuje majitel.

Vedle školení profesionálních řidičů nákladních vozů autodrom nabízí dopravním firmám nebo jednotlivcům také celoroční kurzy bezpečné jízdy. Po teoretické výuce následuje čtyřhodinový praktický výcvik na plochách polygonu, při němž zkušení instruktoři bezpečné jízdy využívají technologií k simulaci jízdy na různých površích. 

„Trénují krizové brzdění, test odstředivé síly, smyky přední a zadní nápravy nebo také smyky soupravy návěsu či přívěsu. Dále nájezd do zatáčky a její bezpečný průjezd, sjezd z kopce se zatáčkami s devítiprocentním klesáním, kde opět musejí bezprostředně reagovat na náhlou překážku, nebo vyhýbací manévr na kopci s kluzným povrchem a sedmiprocentním klesáním. Překážku představuje v tomto případě vodní clona,“ popsal instruktor mosteckého autodromu Marek Kohoutek.

Řidiči tak mají jedinečnou příležitost si auto osahat v extrémnějších momentech a naučit se ho perfektně ovládat. „V nákladních vozidlech už je spousta technologie, která zvyšuje bezpečnost, musí ale být správně používána. V kurzu se řidič důkladně seznámí se vším, co jeho auto umí, a to v bezpečných podmínkách uzavřeného areálu,“ vysvětlil Kohoutek.